Verslag Braasemtrofee 2019
ODYSS klaar.gif

Afgelopen zondag 24 maart is er zoals ieder jaar de Den Braasem verschoten. Deze wedstrijd is ter eren van de medeoprichter van Odysseus Andre den Braasem.

Deze dag waren er 12 schutters aangemeld, maar doordat Jerry zich door ziekte had afgemeld, werd de wedstrijd door 11 schutters verschoten.

Zoals ieder jaar, werd deze dag ook dit jaar gestart met een ontbijt, die door onze voorzitter Rinus weer goed voorbereid was. Dank hiervoor!

Rond 10:45 is er een nieuwe groepsfoto gemaakt, waarna we om 11:00 uur gestart zijn met de wedstrijd. Dit jaar waren Bryan O. en Bryan V. de schutters waarvan verwacht werd dat een van hen met de beker aan de haal ging. Leuk om te zien was dat Jos ondanks zijn blessure mee kon doen met 1 pijl en Niels, ons nieuwste lid, ook mee deed met deze wedstrijd.

Na 18 pijlen (6x 3 pijlen) op 18 meter, waar weinig schutters veel ervaring mee hebben, was de uitslag als volgt: Bryan O. 152 punten, Bryan V. 150 punten, Hans 145 punten, Leen en Cok 144 punten, Niels 111 punten, Michel 103 punten, Maurits 101 punten, Mariëtte 90 punten, Kors 81 punten en Jos met 47 punten.
Na een korte pauze van ongeveer 30 minuten, zijn we rond kwart 12 uur begonnen aan de 2e serie van 18 pijlen op 25 meter, de gebruikelijke afstand voor de schutters. Bij een aantal schutters zag je dat de scores op deze afstand hoger lagen dan op de 18 meter.

De scores waren als volgt: Bryan V. 161 punten, Bryan O. 160 punten, Leen 140 punten, Hans 130 punten, Niels 127 punten, Cok 122 punten, Maurits 120 punten, Michel 116 punten, Kors 108 punten, Mariëtte 100 punten en Jos 49 punten.
De prijzen werden verdeeld aan de dag winnaar, de schutter met de meeste gele scores en de schutter met de meeste rode scores.

De dag winnaar is Bryan O. geworden met 1 punt voorsprong op Bryan V. met 312 om 311. Gefeliciteerd!
De schutter met de meeste gele scores was Bryan V. die totaal 22 keer het geel wist te raken.

En de schutter die het vaakste rood raakte was Cok.

Hij raakte het rood 20 keer.

Dank aan alle schutters voor de leuke wedstrijd en de goede onderlinge sfeer!

Bryan Voskamp

IMG-20190329-WA0007.jpg
20190324_125829_resized.jpg
20190324_125702_resized.jpg
ODYSS klaar.gif

Clubgebouw Zeehavenlaan 1a te Dordrecht.

Open dinsdag en donderdagavond van 19.00 uur tot 22.00 uur.

Webmaster Rinus Klijn CONTACT

agenda 5.jpg