Face 2 Face 2018

20181108_203249_resized.jpg
20181108_204416_resized.jpg
20181108_204425_resized.jpg

Op dinsdag 16 oktober zijn wij begonnen met de nieuwe wedstrijd Face2Face. Deze wedstrijd is door onze interne wedstrijdleider Bryan geïntroduceerd. Voor deze wedstrijd moesten de leden meedoen aan een van de 3 kwalificatie mogelijkheden. Bij deze kwalificatie was het de bedoeling dat de leden een zo hoog mogelijke score neerzetten. Hieraan hebben uiteindelijk 9 leden aan mee gedaan.
Bryan O. was na de 3 kwalificatie wedstrijden als hoogste gekwalificeerd met een score van 330.
De rest van de kwalificatie uitslagen zijn als volgt:

Deelnemer Score

1e Bryan O. 330

2e Bryan V. 323

3e Cok  314

4e Dik 310

5e Hans 301

6e Henri 289

7e Leen 287

8e Alice 280

9e Michel 263

Dik zou deze finale wedstrijd afwezig zijn, waardoor hij niet ingedeeld is in een wedstrijd en doordat Alice en Henri op het laatste moment verhinderd waren, waren het uiteindelijk maar 6 schutters die de finalewedstrijd zouden schieten.

In de finale die op 8 augustus verschoten is, was verdeeld over rondes. In ronde 1 zijn er 12 pijlen geschoten, de uitslag van deze ronde was als volgt: Bryan O. (1e) 6 matchpunten tegen Michel (9e) 2 matchpunten. Bryan V. (2e) 6 matchpunten tegen Alice (8e) 0 matchpunten door afmelding. Cok (3e) 8 matchpunten tegen Leen (7e) 0 matchpunten. Hans (6e) 98 punten en Henri (7e) 0 punten door afmelding. Hierdoor zijn Michel en Leen als schietende leden afgevallen in de 1e ronden.

De 2e ronde, die ook diende als halve finale bestond uit 4 schutters. Bryan O. moest tegen Hans en Bryan V. moest tegen Cok. Dit gaf een leuke strijd, want des te verder je komt, des te moeilijker de tegenstander. Met 6 tegen 4 matchpunten, was Bryan O. de betere over Hans, die het Bryan O. gedurende hun match erg moeilijk maakte. Tussen Bryan V. en Cok werd het uiteindelijk 8 tegen 2 in het voordeel van Bryan V. Hierdoor was de finale ook bekend geworden, de 2 Bryans moesten tegen elkaar voor de 1e plaats en Hans en Cok moesten tegen elkaar voor de 3e plaats.

In de strijd om de 3e plaats was het spannend, Cok die al de hele avond constant schoot, deed dit nu weer, maar voor Hans moet je ook altijd blijven opletten. De heren maakte er een mooie strijd van die uiteindelijk in een 6 – 2 in het voordeel van Cok die hiermee de 3e plaats heeft behaald.

De strijd om de 1e plaats ging tussen de kers verse keizer en koning van de vereniging. Bryan V. en Bryan O. Beide heren waren bloedfanatiek en wilde laten zien wie nou de beste was van de avond. Bryan O. wist de eerste 2 sets overtuigend te winnen met een 28 tegen 25 en 27 tegen 25 en kwam hiermee op een 4-0 voorsprong. Maar Bryan V. gaf niet op, en door een serie van 29 en 28 maakte hij de achterstand goed, 4-4 was de stand nu. Beide zette ze aan voor de 5e set. Bryan O. schoot een 9, en Bryan V. volgde, 2e pijl, Bryan O. weer een 9 en Bryan V. ook. Met de laatste pijlen van de heren, was de spanning om te snijden, wie zou er door de zenuwen breken en wie was deze de baas. Bryan O. schoot als eerste zijn laatste pijl. Een 7. Bryan V. spande op, en liet los, in de 9 waarmee Bryan V. had gewonnen van Bryan O..

De 1e plaats van de face2face ging naar Bryan V., de 2e plaats naar Bryan O. en de 3e plaats naar Cok. Gefeliciteerd met jullie resultaten.

Ikzelf vond het een geslaagde wedstrijd en hoop dat er volgend jaar meer leden aan mee zullen doen.

Iedereen bedankt voor jullie inzet.

Bryan