ODYSS klaar.gif

Verslag Kerstavond 2018

20181221_174744_resized.jpg
20181221_164839_resized.jpg

Het jaar is voorbij gevlogen. Het lijkt wel 6 maanden geleden dat we vorig jaar aan de ballen gehakt en hutspot zaten en we daarna gingen sjoelen en darten. Dit jaar was de entourage weer in een geheel nieuwe setting. Er staan mooi sfeervol gedekte tafels met een oranje kleedje, een witte loper erover en daarop een vaasje met witte rozen. Er is ook een tafel met een houten treintje. Wat is dat nou weer?? Het is een ode van het bestuur aan drie schutters die naast het schieten ook nog tijd hebben om thuis een emplacement met elektrische treinen te bouwen en daaromheen uiteraard een eigen creatie van bergen, tunnels, straten, pleinen en huizen. De drie leden Dik, Cok en Leen met partners hebben zich daarom ook deze avond prima vermaakt. De trein mocht uiteraard niet mee naar huis worden genomen.

​

Het diner was weer tot in de puntjes voorbereid door Rinus, Charles en zijn vrouw Marja. Bij binnenkomst een aperitief met een hapje. Het diner stond in het teken van de Europese keuken met vooraf een carpaccio salade. Het hoofdgerecht bestond uit gerechten zoals, lasagna, boeuf bourguignon, chili con carne, aardappelpuree, hutspot, salade en Turks brood. Het heeft ons uiteraard weer heerlijk gesmaakt.

​

Na het diner alle tafels weer netjes afgeruimd om daarna aan het recreatieve deel van de avond te beginnen. Het bestuur heeft besloten om terug in de tijd te gaan en weer een ouderwets gezellige BINGO te verzorgen. Nadat een ieder een drankje heeft besteld gaan we beginnen met het duo Charles en Rinus aan de bingomolen. De prijzen waren voor een deel door Odysseus gekocht maar ook een aantal bedrijven hadden prijzen geschonken aan Odysseus. Daarvoor nogmaals onze dank.

​

Het is altijd weer grappig om te zien hoe de deelnemers, ondanks de gratis lotjes, fanatiek bezig zijn met dit spel. Soms loopt de spanning hoog op als de betreffende bingo lang op zich laat wachten. En dan kan het gebeuren dat er meerdere winnaars tegelijk zijn. Ook daar is op gerekend en wordt er geloot wie de winnaar wordt en wie de troostprijzen mogen verdelen. Jááááh….. ook daar is dus op gerekend.

​

Enkele deelnemers hebben het geluk een kaart te hebben die wel erg snel volloopt, zoals Marjo Meijers die in de 1e ronde drie prijzen wint. De teleurstelling bij de andere deelnemers is dan soms groot. Maar niet getreurd, er komt nog een 2e ronde. Maar ja, dan is er ook weer een deelnemer die met twee prijzen aan de haal gaat; Bryan Voskamp.

Al met al was het een ontspannende avond en dat is toch ook de bedoeling.

​

Na de bingo namen een aantal gasten nog een drankje en wordt met assistentie van een aantal nog aanwezigen het restaurant weer omgedoopt tot een de kantine.

Rinus, Charles en Marja nogmaals bedankt voor de vele inspanningen die vooraf zijn gegaan aan deze geslaagde kerstviering.

Tot volgend jaar,

Clubgebouw Zeehavenlaan 1a te Dordrecht.

Open dinsdag en donderdagavond van 19.00 uur tot 22.00 uur.

Webmaster Rinus Klijn CONTACT

ODYSS klaar.gif