Verslag Ulvenhoutseronde 2018

ulvenhout 2018 2.JPG
ulvenhout 2018 3.JPG
ulvenhout 2018 1.JPG

Op 17 juni 2018 hebben 6 leden van onze vereniging deelgenomen aan de ulvenhoutse ronde 2018. Dit jaar werden er voor het eerst 72 pijlen alleen op 25 meter geschoten, voorgaande jaren was dit nog 36 pijlen op 25 meter en 36 pijlenop 18 meter.

Rond 9 uur kwamen Bryan O., Davey en ik (Bryan V.) aan bij Alliance d’Amitié. Hier stond Henri ook al te wachten. Gezamenlijk zijn wij richting het secretariaat gegaan om onszelf aan te melden om vervolgens naar het schietveld te gaan. Tijdens het op bouwen van de bogen kwamen ook Dik, gevolgd door Leen en Helene (vrouw van Leen) aan. Nadat iedereen gearriveerd was, hebben we de tent die Leen had mee gebracht op gezet. Toen dit was gedaan hebben we onder genot van een stuk, door Helene, zelfgebakken appelcake en een bak koffie afgewacht tot het inschieten dat om 09:30 uur zou beginnen. Uiteindelijk zijn we rond 09:45 uur begonnen met de eerste inschiet pijlen en om 11:00 uur zijn we gestart met de eerste 36 tellende pijlen.

Na de eerste 36 pijlen, die geschoten waren met aardig wat wind, waren de scores als volgt: Davey met 274 punten, Dik met 300 punten, Bryan O. met 300 punten, Leen met 286 punten, Henri met 272 punten en Bryan V. met 326 punten. Bryan O. die voor het eerst heeft deelgenomen aan een wedstrijd heeft zich van zijn beste kant laten zien door na 36 pijlen met een 8.3 gemiddeld op de voorlopige 7e plaats te komen.

Gedurende de 2e serie van 36 pijlen heeft Henri zich weten te her pakken na het matige begin in de ochtend. Hij wist met zijn 2e serie 310 van de 360 punten te schieten, goed gedaan Henri! Ook bij Bryan O. en bij Bryan V. ging de 2e helft voortvarend, beiden eindigden zij de 2e serie met meer punten dan ze geschoten hadden in de 1e serie. Na 72 pijlen waren de scores als volgt: Davey met 546 punten, Dik met 594 punten, Bryan O. met 603 punten, Leen met 562 punten, Henri met 582 punten en Bryan V. met 653 punten.

Na de wedstrijd hebben wij de tent en de bogen afgebouwd en zijn Dik, Leen en Helene naar huis gegaan. Bryan O., Davey, Henri en Bryan V. hebben de bogen naar de auto gebracht en hebben, doordat Bryan V. een grote kans had om in de prijzen te vallen, gewacht tot de prijs uitreiking.

Dit jaar zijn 2 van de schutters in de prijzen gevallen, te weten Dik met een 2e plaats bij de recurve veteranen en Bryan V. met een 1e plaats bij de recurve junioren.

Voor de volledige uitslag wil ik graag verwijzen naar de site van Alliance d’Amitié,

Graag wil ik de schutters, Helene en de vriendin van Henri bedanken voor de gezellige dag.

Hopelijk zullen we volgend jaar met een grotere groep terug keren op deze mooie wedstrijd.

Bryan Voskamp