Indische avond 18 mei 2018

P1030031.JPG
P1030039.JPG
P1030042.JPG

Het begon als een grapje. Marja van der Zande en ik, Rinus Klijn, bezochten een Indische kookavond in Gorinchem.
Beide vonden dit zo leuk dat zij zich afvroegen, zou dat een keertje leuk zijn om op de club een Indische avond te organiseren.
ondergetekende polste de leden en in no time moetsen we bij 25 deelnemers zeggen.

We zitten vol.

Ga er maar aan staan om samen met Marja, en ook wat hulp van Charles, voor 25 personen een uitgebreide Indische rijsttafel te maken. We zeiden wel tegen elkaar, als we het doen, dan gaan we ervoor om het goed en uitgebreid te doen.

Enfin, het enthousiasme onder de leden was groot en dat stimuleerde ons om ons volledig in te zetten voor een Indische rijsttafel.
Als voorgerecht waren een gefrituurde kleine snacks inclusief garnalen, gevolgd door een kop soto ajam.
Daarna was de uitgebreidde rijsttafel een de beurt.

Ik telde 12 verschillende gerechten en tal van kleine artikelen zoals seroendeng,diverse sambals en kroepoek.
ook de muziek was deze avond aangepast.

Maar wat doen we met de entourage? Ja, je kunt zo'n avond niet zomaar in een koele kale ruimte doen.
De koppen werden bij elkaar gestoken en uiteindelijk kwam daar een fantastische aankleding uit. Een kleurenlamp zorgde voor Oosterse sferen.

Al met al durven Marja en Ondergetekende te zeggen,"Wat een leuke avond was dit".
Ik dank dan ook mijn Kokki Dwaja (Marja) heel erg voor haar geweldige bijdrage en natuurlijk ook alle andere die meegeholpen hebben om deze avond te doen slagen.

Graag tot een volgend keer. Rinus

P1030026.JPG
P1030010.JPG