Verslag Ulvenhoutse ronde 2019

P1060649.jpg
P1060628.jpg
P1060641.jpg

Op 16 juni 2019 zijn er 6 leden van Odysseus naar de Ulvenhoutse ronden gegaan.

Zoals ook vorig jaar was Odysseus ondanks het kleine aantal (naast Aliance D’ Amite zelf) de best vertegenwoordigde vereniging. In totaal zijn er ongeveer 26 deelnemers van start gegaan bij de Ulvenhoutse ronden, naar eigen zeggen van Aliance kwam dit doordat er op het zelfde moment in Den Bosch het WK handboogschieten plaatsvond.

Rond half 11, nadat we eerder de tent opgezet hadden, en van een lekker stuk cake die gemaakt was door de vrouw van Leen genoten hebben,  zijn we begonnen met 2x 3 proefpijlen. Al snel merkten we dat het een dag vol wind zou worden, want vanaf schot 1 tot schot 72 was de wind wisselend aanwezig. Ook kwam Bryan O. er na een aantal pijlen achter dat het een lange dag zou gaan worden, hij had namelijk last van delaminerende latten. Dit houd in dat de lijm laag tussen de verschillende lagen in de lat los liet. Hierdoor was het nog niet zeker of hij de wedstrijd uit kon schieten.

Na 36 pijlen kon de tussenstand op gemaakt worden, namelijk: Bryan O. 304 punten, Bryan V. 303 punten, Cok 288 punten,

Leen 281, Dik 272 en Niels 259 punten.

Na de pauze zijn we rond 1 uur weer van start gegaan met de laatste 36 pijlen. Hierbij waren de scores als volgt: Bryan Oosthoek 309 (603 punten), Bryan V. 301 (604 punten),Cok  278 punten (566 punten), Leen  279 (560 punten), Dik  284 punten (556 punten) en Niels  255 (554 punten).

Bryan O. heeft ondanks de problemen aan zijn bovenste lat de wedstrijd uitgeschoten en ook nog eens met de hoogste score. Ook heeft Niels een goede, voor hem zijn eerste wedstrijd geschoten. Dik en Bryan O. waren de enige 2 van de vereniging die met hun laatste 36 pijlen meer punten wisten te halen dan ervoor.

Zelf vond ik het, ondanks de voor mij matige score, een erg leuke en geslaagde wedstrijd. Volgend jaar natuurlijk er weer alles aan doen om van de partij te zijn.

Bryan V.