Verslag Kerstavond 2019

Kerstavond Odysseus 22-12-2019-34.jpg
Kerstavond Odysseus 22-12-2019-15.jpg

Kerstavond Odysseus 2019

Zaterdagavond 21 december 2019 is de jaarlijkse kerstavond bij Odysseus gevierd. De leden met partners arriveerden rond 18.30 uur en na het nuttigen va een aperitief werd een ieder verzocht zijn plaatsje te zoeken aan de feestelijk versierde tafels.

De koks (Rinus, Charles en Marja) hadden zich weer van hun beste kant laten zien. Na het voorgerecht bestaande uit champignon ragout was het tijd voor “de wilde stamppot schotels” waar de koks zich wederom in hadden uitgeleefd.

Als toetje kregen we een door Marja verzorgde Italiaanse specialiteit, waarvan de auteur de naam niet weet.

Hierin was een flinke hoeveelheid rode wijn verwerkt hetgeen een feestelijke afsluiting was van een kerstdiner waaraan menig restaurant zijn handen aan vol heeft.

Nadat alle tafels weer waren opgeruimd nam Hans de honneurs waar voor Bryan Oosthoek die verhinderd was met een familie diner. Het volgende onderdeel waren een viertal spelletjes waarbij per spelonderdeel een prijs valt te verdienen.

Zoals gebruikelijk wordt tegen de soort spelletjes nogal sceptisch aangekeken maar als snel zie je dan de winnaars mentaliteit bij velen naar boven komen. Winnen is tenslotte leuker dan verliezen.

De spelletjes bestonden uit:

• Luchtdruk pistoolschieten / 5 x  schieten

• Knikkerdoolhof / 1 minuut proberen om zo vaak als mogelijk is een balletje door het doolhof te loodsen

• Kegelen / 10x met een ballatje aan een touwtje kegels me diverse punten omverwerpen

• Sjoelen / 2 beurten gooien waarbij het totaal aantal stenen dat gescoord is telt

Cok werd de grote winnaar door 3 onderdelen als 1e te eindigen. Bij het pistool schieten was hij de enige met de hoogste score, nl. 48 punten.

Bij het onderdeel knikkerdoolhof waren Henri en Kors gelijk geëindigd met 3x score. In de nakamp werd Henri winnaar door in de kortste tijd van 31 seconden het balletje in het midden te krijgen.

Bij het kegelen waren 4 winnaars met 175 punten. Omdat Cok al een prijs heeft moeten Jos, Maurits en Dik een nakamp spelen. Jos wordt winnaar met de overtuigende score van 225 punten.

Ook bij het sjoelen is Cok winnaar samen met 23 punten, maar hij heeft al een prijs. Marja en Dik hebben beiden 22 punten en gooien de nakamp. Marja wint met 15 tegen 11 punten voor Dik.

Na het uitreiken van de prijsjes en de beste wensen voor Kerstmis en 2020, drinken een aantal gasten nog een lekker glaasje en de andere gasten gaan moe en voldaan weer huiswaarts.

Wat het bestuur betreft was het weer een gezellige avond en gaan we weer goede moed het jaar 2020 tegemoet.

Vrgr

Hans Schram