Barbecue avond 2020 en erelid Hans Schram

bbq-avond Odysseus 2020-16.jpg
bbq-avond Odysseus 2020-02.jpg
bbq-avond Odysseus 2020-14.jpg

Vrijdag 10 juli was het gelukkig droog in de avond. Dat moest wel want we hadden een barbecue in corona tijd. 27 deelnemers die allemaal 1,5 meter uit elkaar moesten blijven. Gelukkig is dat allemaal goed gelukt. Ook hadden we deze avond wat te vieren. Hans Schram is unaniem benoemd als erelid van onze vereniging. Onderstaand de tekst die de voorzitter deze avond voorgedragen heeft.

Beste Hans,

Het is alweer 32 jaar geleden dat Odysseus opgericht is. André, Charles, ikzelf maar ook jij bent daar nauw betrokken bij geweest.

Ik heb eens even in de archieven gekeken en zag dat heel kort na de oprichting de functie wedstrijdleider intern door jou opgepakt werd.
Een functie die heel belangrijk was omdat we veel aan interne wedstrijden deden. Later is daar ook een groot gedeelte van de extern wedstrijdleider bijgekomen.

Bijna 32 jaar maak jij deel uit van het bestuur.

Ik zeg bijna omdat jij in 1998 je bestuursfunctie neergelegde.  Echter toen André in 1999 overleed en wij een probleem kregen om het bestuur weer compleet te maken, twijfelde jij geen moment om weer toe te treden tot het bestuur. Je werd toen secretaris en dat doe je nu nog steeds.

Ook nam je samen met mij de interne wedstrijden voor je rekening.  Functies die je als geen ander heb uitgevoerd.  De club is je daar heel dankbaar voor.

Al jaren lang wordt ik vaak in het zonnetje gezet als er een activiteit is geweest, of als er iets gebeurd is van technische aard.

Dat is altijd leuk om te ontvangen maar soms voel ik me daar wel eens opgelaten bij.

Mede omdat ook anderen, maar zeker ook jij veel voor de club doen. Werk wat niet direct gezien wordt, maar wel degelijk  gebeurd.

Heel vaak als ik op de club binnen kom, dan zie ik meteen dat er iemand binnen is geweest. Ik kijk dan rond, en zie dat,  of de tuin netjes gemaakt is, of dat er kasten opgeruimd zijn en ga zo maar door.  En dat is typisch Hans, niets zeggen maar gewoon doen.

Ook tijdens de corona hectiek ben je constant bezig geweest om via gemeente e.d. alles goed op de rails te krijgen.

Hans, jij bent het rustpuntje in onze vereniging. Je straalt rust uit en denk heel vaak, soms lang en goed na voordat je een oordeel geeft.

Je heb hart voor de vereniging en dat wordt zeer gewaardeerd.

Daarom heeft het bestuur en leden unaniem besloten jou erelid te maken van Odysseus.

Ook al weten we dat je eerdaags gaat stoppen als secretaris, hopen we toch nog lange tijd gebruik te mogen maken van jouw diensten.

Hans,,,,,, je bent een mooi mens. Gefeliciteerd

Rinus.

En na deze gezellige avond keerde iedereen tevreden huiswaarts.

a-RINUS.gif