ODYSS klaar.gif

20220313_112056_resized.jpg
PXL_20220313_114817416.MP.jpg
PXL_20220313_114529030.MP.jpg

Afgelopen Zondag 13 maart 2022 is na een jaar afwezigheid weer de Den Braasem verschoten.

Tijdens deze wedstrijd worden er eerst 18 pijlen geschoten op de 18 meter en vervolgens 18 pijlen op de 25 meter.

Aan het einde van de wedstrijd worden de bekers verdeeld onder de hoogste score, wie zich ook de winnaar van de wisselbeker mag noemen, de schutter met de meeste 9 score, de schutter met de meeste 8 score en de schutter met de meeste 7 score.

​

Zoals gebruikelijk is deze dag gestart met een gezamenlijk ontbijt, welke ook zoals ieder jaar weer goed was verzorgd door onze voorzitter Rinus. Dit jaar extra dank aan Cok die heerlijke verse uienstokken gemaakt had voor dit ontbijt. Cok kon er dit jaar helaas niet bij zijn waardoor er dit jaar geen primeur was voor de compound schutters van onze vereniging. Rinus had zich voor deze wedstrijd ook afgemeld, maar was wel aanwezig voor het ontbijt en het bedienen van de klok.

​

Nadat het ontbijt was genuttigd, zijn de schutters rond half 11 begonnen met het opbouwen van de bogen en is om kwart voor 11 de wedstrijd begonnen met 10 schutters. Na 18 pijlen was de stand als volgt: Bryan V. leidde na de eerste 18 pijlen met een score van 165 punten, gevolgd door Bryan O. met 156 punten, Thomas met 148 punten, Dik met 147 punten, Henri met 140 punten, Jerry met 139 punten, Hans met 137 punten, Michel met 127 punten, Leen met 116 punten en Jos met 109 punten.

​

Na een korte pauze, waarin de tussenstand bekend gemaakt werd en de karren op 25 meter gezet werden, zijn de schutters begonnen met de 2e serie van 18 pijlen. Voor de beker voor de meeste 9 score, ging het tussen Dik en Jerry, wie beide 7x de 9 hadden geraakt in de 1e serie. Bij de beker voor de meeste 8 score ging het tussen Bryan O. en Michel, wie beide 8x de 8 hadden geraakt. En bij de meeste 7 score ging het tussen Hans (5x de 7) en Henri (4x de 7) en Leen (4x de 7).

​

Na 36 pijlen werd de einduitslag bekend gemaakt. Hans heeft de strijd om de meeste 7’s gewonnen door 8x de 7 te schieten.

Bij de strijd om de meeste 8 score, is de winnaar Bryan O. geworden, hij schoot 14x de 8 en was met 2x een 8 meer ten opzichte van Michel de winnaar voor de prijs van de meeste 8 score. Jerry wist uiteindelijk met 15x de 9 raken de winnaar te worden van de beker van de meeste 9 score.

Hierbij was hij met een goede score op de 25 meter met 2x meer 9 uitgelopen op Dik. Bryan V. hield zijn voorsprong vast en schoot in zijn 2e serie 162 punten, waardoor hij met 327 punten de winnaar is van de Den Braasem 2022.

uitslag braasem 2022_edited.jpg

Clubgebouw Zeehavenlaan 1a te Dordrecht.

Open dinsdag en donderdagavond van 19.00 uur tot 22.00 uur.

Webmaster Rinus Klijn CONTACT

ODYSS klaar.gif