De passie van Leen

Gezocht: handboogschutters bij politie en Koninklijke Marechaussee

Een oproep van twee politiemensen in de zuidelijke regio's geplaatst in één van de handboogbladen van de NHB in het voorjaar van 2014.

Er was nl een afdeling archery opgericht deeluitmakend van de Nederlandse Politie Sport Bond of wel NPSB geheten met als doel wedstrijden te organiseren voor de handboogschutter, werkzaam bij politie of marechaussee.

Nieuwsgierig geworden een mailtje gestuurd met de vraag of dit ook gold voor oud-politiemensen, zoals ondergetekende. Nou, dat was geen probleem en ik was van harte welkom.

Vanaf 2014 worden er dus elk jaar door de afdeling Archery van de NPSB diverse wedstrijden georganiseerd o.a. de NK 25 meter 1 pijl en de NK indoor 18 meter 3 pijl.

Sinds dat moment heb ik steeds meegedaan aan deze wedstrijden. Er zijn nog meer wedstrijden zoals NK 3d, short matric dus schieten op verschillende afstanden o.a. in Baarschot.

NK staat overigens voor Nederlands Kampioenschap. Let wel, het aantal deelnemers/sters is nog niet zo groot. Het is allemaal kleinschalig maar wel een hoop gezelligheid.

leen kool politie.jpg