Verslag Kerstavond 2022

20221217_184515_resized.jpg
IMG-20221217-WA0015.jpg

Kerstavond Odysseus 2022

Op 17 december vond weer het traditionele Odysseus kerstdiner plaats.

Het clubgebouw was omgetoverd in een stemmige kerstsfeer en er was een mooie opkomst zodat alle tafeltjes bezet waren.

“Cocktail Charles” had zijn bijnaam waargemaakt door een nieuwe cocktail te brouwen volgens oud Amerikaans recept: de zgn. Eggnog. Nog nooit van gehoord maar het viel in goede smaak. De vraag staat dan ook uit waarom dit drankje niet standaard op de barlijst wordt opgenomen danwel onder de toonbank in flessen wordt verkocht. Alleen wél pas te serveren na het schieten.

Het eetthema was dit jaar  “Wereldkeuken” en inderdaad ; het eten was werelds!

Het leek wel een ultra All you can buffet. De eetreis varieerde van Italië , Duitsland tot Indonesië.

Remco - de partner van Sara- en onze Henri hebben op basis van deze ervaring voorgesteld om een nieuw lidmaatschap in te stellen voor niet- schutters; de subafdeling Eetclub.

Het bestuur zal dit in overweging nemen.

Ter vermaak waren er ook 2 quizzen.

De 1e quiz was het raden van de bijpassende personen bij hun foto’s uit de kindertijd.

Dat was een keiharde realitycheck.

Hoe lieve onschuldige kindjes zijn geworden tot wat ze nu zijn…..

De uitkomsten waren dan ook heel verschillend. Sommigen hebben klaarblijkelijk nog steeds een Babyface (ondergetekende) en waren makkelijk te raden (11x)  en anderen waren volkomen onherkenbaar en nul keer goed.

Dik en Marjo Meijers waren een fanatiek stel en bleken het best in staat te zijn het kind uit de mens te halen.

De 2e quiz was een echte hersenkraker met een hoge moeilijkheidsgraad. Zo moeilijk dat bij een vraag (“slechts in de zon gaan liggen en ….”) de persoon in kwestie zijn eigen achternaam niet eens wist!

Als laatste onderdeel verrichtte Bryan de loting voor de vierdaagse verschieting. Daar kwamen interessante combinaties uit. Dat belooft een boeiende wedstrijd.

We kunnen terugkijken op een plezierige avond met een mooie combinatie van lekker eten en gezelligheid!

Met sportieve groet,

Michel