Verslag Kerstavond 2023

20231216_171018_resized.jpg
IMG-20231217-WA0006.jpg

Kerstclubavond Odysseus 2023

Op zaterdag 16 december 2023 vond de jaarlijkse kerstavond plaats.  Het clubgebouw was in feestelijke kerstsfeer ingericht. Er was een hoge opkomst en de clubleden met aanhang werden verwelkomd met een cocktail naar keuze door bartender Charles persoonlijk gemixt. Helaas ontbrak dit jaar de absolute favoriet van een enkeling; namelijk de fameuze Eggnog. Een eierpunch volgens geheim recept van de cocktailmaster himself.

De tafels waren volledig bezet en verwachtingsvol werd plaatsgenomen. Na een kort welkomstwoord van de voorzitter waarin hij dank uitsprak voor het sterrenkeukenteam en voor alle hulp bij de organisatie werd het buffet geopend.

En inderdaad, de al hooggespannen verwachtingen werden meer dan overtroffen.

Het buffet had Michelin achtige allure. Er was een grote variëteit in gerechten van rond de hele wereld; van saté, iets Spaans als kip Aranjas , Hollands stamppot, Amerikaanse Coleslaw tot Zuidafrikaanse Bobotie.

Zelfs voor culinaire experts onbekende gerechten die zich goed lieten smaken!

Uiteraard was ook voorzien in vegetarische gerechten zodat er voor elk wat wils was.

Na een desert - of zeg maar gerust een Grand Desert-  met keuze uit gebak, ijs, pudding en chocolademousse waren de buikjes meer dan gevuld en kon met het volgende programmaonderdeel worden begonnen.

Dit keer stond Bingo op de rol.

Per volledig gevuld rijtje (voor de puristen: regel aangezien dat horizontaal is) waren mooie prijzen te verdienen.

Aangezien de prijzen toch wel buitengewoon interessant bleken, werd gaandeweg de strijd steeds fanatieker en fanatieker.

Uiteindelijk werd de hoofdprijs (een fraaie professionele nekverlichting voor bij het klussen) gewonnen door Jos. De woordgrappen waren vervolgens niet uit de lucht: “het was een nek aan nek race” , ‘’ zijn vrouw zou thuis met de nek worden aangekeken”, “handig voor in de slaapkamer”.

Om niet met lege handen te vertrekken kreeg iedereen nog een lekker presentje mee.

Mooi dat deze traditie ook in 2023 is voortgezet.

Immers; Odysseus heeft naast de sportieve prestaties ook gezelligheid hoog in het vaandel staan!

Met sportieve groet,

Michel