Verslag Politie Leen Kool 2019
ODYSS klaar.gif

Op vrijdag 15 maart is het tweede NK van NPSB Archery geschoten in Bladel.
Dit keer stond het NK 25 meter 1 pijl op het programma. We hadden een mooie opkomst in vier verschillende categorieën.
In de Compound klasse was het een spannende strijd, maar Theo Polderman was toch een maatje te groot voor de anderen. Na de eerste ronde van 25 pijlen had hij een voorsprong van 17 punten op de nummer twee: Theo Gloudemans.

​

De tweede en beslissende ronde van 25 pijlen leverde de nieuw Nederlands Kampioen Theo Polderman, met 453 punten.
Het zilver ging naar Ad Huggers met 398 punten, slechts 1 punt meer dan Theo Gloudemans die het brons in ontvangst mocht nemen. Jaap Vijfvinkel viel met 391 punten net buiten de prijzen.

​

In de Long Bow barebow klasse, welke dit jaar voor het eerst is geschoten, nam Martin van der Kroef direct afstand van Gerard van der Ploeg. Ze schoten beiden vrij constant: Martin schoot 148 en 147 punten, Gerard 102 en 106 punten. Een simpele optelsom leert ons dat Martin van der Kroef Nederlands Kampioen werd in deze klasse.

​

In de Recurve klasse hanteren we de leeftijdscategorieën “tot 50 jaar” en “50+”. Bij de eerste categorie moesten we veel vaste schutters missen. Trouwe schutter Jack van Hooy was helaas geveld door de griep en onze andere jeugdige schutters waren aan het werk. Johan Meeuwsen werd uiteindelijk in deze klasse de nieuwe Nederlands Kampioen met 423 punten.

​

Bij de Recurve 50+ was John Starreveld, meervoudig Nederlands Kampioen, weer terug na een uitstapje in de Compound klasse. Vanaf het begin gingen de deelnemers mooi gelijk op. John had zijn nieuwe recurve boog pas twee weken dus de afstellingen waren nog niet optimaal. Na de eerste 25 pijlen nam Peter van der Linden enige afstand van de anderen met 219 punten, gevolgd door Leen Kool met 203 punten en John Starreveld met 200 punten. Jan Klerks en Kor Kuiper haalden net de 200 punten niet. In de tweede, beslissende ronde wist dus iedereen dat ze aan de bak moesten.

​

John had het lek boven en schoot 227 punten. Ook Leen verbeterde zich en schoot 215 punten.
Peter bleef niet achter en ook hij verbeterde zich in de tweede ronden met 223 punten. Hierdoor prolongeerde Peter zijn titel. Het zilver ging naar John en het brons ging naar Leen.

Al met al was het weer een geslaagde dag met veel gezelligheid en gezonde competitie. Ook de dames, welke buiten mededingen hebben geschoten, hebben een geslaagde dag gehad.

NB
Bovenstaand verslag kun je terugvinden op de site van de NPSB afdeling Archery en is gemaakt door Peter van der Linden. Neem daar eens een kijkje.

Leen Kool

Clubgebouw Zeehavenlaan 1a te Dordrecht.

Open dinsdag en donderdagavond van 19.00 uur tot 22.00 uur.

Webmaster Rinus Klijn CONTACT

ODYSS klaar.gif